• Oktatás és milonga
  • Akiktől én...
  • RózsaFekete
  • Galéria
  • Néhány szó...
  • Nemcsak...

 Rózsa Fekete Róbert

Szeretettel üdvözöllek oldalam személyes, rólam szóló menüpontjában. A nevem Róbert,
és szenvedélyesen szeretem az argentin tangót. Jónéhány éve kezdtem el foglalkozni az argentin tangóval. Nagyon gyorsan szerelem lett a kostólgatásból. Tangóesteken (milonga), vagy fellépéseken talán már találkoztunk. Tanfolyamainkon Fannival oktatunk, aki  tanítványom és fellépéseken is táncpartnerem.
Érdekes a nevem? Nos ez egy választott "művész" név. Jelentése számomra a rózsák szenvedélye
és a fekete komolysága és a szinek közti különleges - egyedülálló, mindent magába foglaló szerepéből tevődik össze. Ismerj meg és ismerd meg az argentin tangót, tánctanfolyamainkon oktatásainkon.
Ez a varázslatos tánc, mely  kultúra magas fokát képviseli átszőheti életed és mindent megváltoztathat. Velem megtette.

 

Eddig táncos tapasztalataim rövden
pre tangó
1995-96 jazzbalett és modern tánc, diszkótánc
2001-2003 újrakezdtem táncos tanulmányaimat, társas és latin táncok tanulásával
2005-ben kezdtem el a tangóval foglalkozni.
2006 őszétől nagyon sok oktatásra jártam, heti 4-5 alkalommal,+ workshopok hazai és külföldi oktatóktól
2008-ban tangóműhely (emelt szintű - színpadi előkészítő oktatások) 
2009-től  több ízben a színpadon tangószinházzal, rendszeres milonga szervezés és tango-dj-zés, oktatás, gyakorlás, tangótanítás
2010-től  további fellépések kar- és szólótáncok, kisebb csoportok oktatása, esküvői -ballagási táncok  
betanítása, rendszeres tangóest szervezés és dj-zés  
2012-től  a Pilistangó csoport elindítása, Veszprémi tangó elindulása,a RosaNegra milongák szervezése, tangós és táncos fellépések   pl.: Margitszigeti Szabadtéri Színpad – Tangószinház előadások
2013- Szóló tangóestek/táncbemutatók a Tango Harmony zenekar kiséretével, Veszprémben, Dabason, Budapesten 
Színházi koreoráfia és fellépés a MÜPA szinpadán közösen a Tango Harmony Trió zenekar ,és a Törekvés Néptánc Egyesület táncosaival. Közös munka a Tango Cortina zenekar fellépésén a Duna Karneválon, és a Liget majálison. További tangószínházas szereplések az argentin tangó taáncszinház csapatával. 

 

Én és a tánc / a hosszú történet

A szüleim szenvedélyes táncosok voltak ifjú éveikben, tán örököltem a tánc iránti szerelmet. Ez azonban tizenéves korom előtt
nem vált nyilvánvalóvá. Sőt!!! 
Emlékszem bátortalan botladozásaimra, és félelmeimre a tánc- és illemtanórákon. 
Valami azonban már akkor megfogott, bár nem tudott kibontakozni. Tinédzser korom vége felé a diszkótánc, a break, és a jazzbalett is komolyabb művelésre, kipróbálásra került. Valahogy azonban nem találtam a helyem, nem éreztem elég szabadnak magam. Néhány év elteltével a klasszikus báli táncok és a latinos ritmusok kipróbálása után találkoztam a tangóval. Azonnali szerelem, rögtön megragadott a keserédes hangulat és 
a mozgás viszonylagos szabadsága.  Az inspiráció már az első önálló kezdőlépések után jelentkezett, mintha kaput tártak volna ki előttem. Azonnal éreztem, ezt nekem magas szinten kell elsajátítanom, és meg kell osztanom másokkal is. Jót tesz ez a tánc az ember testének-lelkének. Fejre fordult világunkat segít a helyére rendezni. Energiáim elkezdtek egyirányba áramlani, éreztem a helyemen vagyok. Mint ember, természetemnél fogva vágyom a jót. Kapni és adni. A tangó helyére tett sok mindent az életemben. A tangó segítségével az emberekhez fűződő viszonyaimban tisztábban láthatok, mélyebb jelentőséget kap egy-egy szó, mozdulat. A tangó segített abban, hogy szociálisan érzékenyebbé, jobb emberré váljak. Tapasztalataim a színpadon és a milongákon további inspirációval szolgáltak. Én is tenni akartam valamit az emberiség jobblétéért, néhány ember véletlenszerű megkeresése, és tanításra való felkérése után döbbentem rá, nemcsak táncolni szeretem a tangót, hanem tanítani is.  Meggyőződésem az, hogy a tangó mint emberekkel való munka, ember és emberközti kapcsolat hasonlóan más táncokhoz, ám a folyamatos ölelés miatt igen jót tesz a léleknek-testnek.

Előszó után azonban jöjjön a részletes argentin tangó  történetem: 2005 - a belépő
Miután kezdtek inspirációt nélkülözővé azok az estek, amikor többnyire nagy társasággal táncos éjszakai helyekre jártunk. Fura érzés volt az hogy nem tudom megélni ugyanazt az extázist (egy rockizásos nagyon táncolós estén) mint egy héttel előtte. Előszőr arra gondoltam, talán múlt héten más volt a társaság, másokkal táncoltam. De elkezdtem tudatosan figyelni. Kiüresedést éreztem, és beszélgettem erről kollégákkal, barátokkal. Valaki egyszer azt az ötletet vetette fel, az argentin tangót kellene kipróbálnom, az lehet a nekem való kreatív, elég mutatós és feltűnő (szép) mégis párban egymáshoz közel táncolt tánc.

Elindult hát  az, amit csak azért kezdtem el mert más táncosoknál jobb, szebb táncot akartam tudni. Azt akartam, ha meglátnak táncolni induló párommal, akivel közel két évig tanultunk együtt, mindenki azt mondja ez igen! Hóditani akartam, szíveket és lelkeket. Körülbelül fél évig Josip és Johanna tanítványa voltam, és sikerült elsőre egy középhaladó órára beesni, és lelkesen botladozni. Fura és nehéz volt. Nagyon nehéz, főleg azért mert, bár nem emlékszem tisztán, épp egy fiúnak hátrafelé sacadát tanítottak, melyhez meglehetősen ki kellett csavarnom a csípőmet. Nem hittem azt, hogy egyszer majd az egyik legtermészetesebb mozdulat lesz ez számomra. Persze, elkezdtuük alapszintről a tanfolyamot hetente egyszer, és szépen lassan épültek be a lépések. Itt jegyezném meg, nekem a tangó vezetése, mivel egyszerre kellett a saját lépésemet lépni,
a lánynak vezetni és a zenére mozdulni , sok volt, nehéz volt igen sokat kellett gyakorolnom.
Nem ment, ez az igazság, de érdekes módon ettől függetlenül, hihetetlen izgalommal töltött el minden héten, amikor órára mentünk. Már akkor elcsodálkoztam azon, hogy az argentin tangónak csak a tanulása is mennyire kikapcsol és felüdít a mindennapok rohanó világában. A hétköznap zaja elcsendesül, és egy új világ kapuja nyílik meg. Fura volt és izgalmas, más táncoknál és/vagy korábbi életszakaszaimban nem tapasztaltam meg ezt a fajta érzést. És mennyire az elején jártam még… A keresztel és az ochoval birkózva rabul ejtett a tangó világa. Még mindig élt bennem az eredeti motiváció, miszerint majd ha én tangót táncolok, mindenki elámul. De a dolog megfordult, és már nem a tangó volt értem, én voltam a tangóért. 

Tanuló párom kérésére, megnéztük a fonóban Budai László kezdő óráját. Ennek oka a kiváncsiság, és páromnak közelebbi helyszín volt. Meglódultak a dolgok.
Csodálkozásunk és jó néhány vita után hova is járjunk, mert megszoktam az előző helyet és László mintha máshogy és mást tanított volna, és persze mégis ugyanazt. Rájöttem, a tangónak több arca létezik. Tanulmányainkat a Fonóban folytattuk, és azt gondolom pont ez volt az egyik olyan lépés, ami mérföldkő lett látásmódom kialakulásában. 
Telt-múlt az idő, már több foglalkozásra jártam hetente. több táncpartnerrel. Elkezdett felgyorsulni a fejlődésem. Láttam néhány színpadi darabot, és megfogalmazódott a vágy is, ott akarok állni az első sorban, szólót táncolni az életet jelentő deszkákon… Hétvégi kurzusok, szinte minden hétköznap este órák, elteltek a hetek, hónapok. Elkezdtem a tangóműhelybe is járni oktatásra, ez akkoriban amolyan haladóbbaknak szóló óra, illetve színpadi előkészítő volt. Kiváló műhelycsapat kezdett kialakulni, lelkes amatőrök részvételével. 
Tagja lettem az argentin tangó táncegyesületnek. Nyakig a tangóban, rengeteg új arc körülöttem, kedves emberek tömkelege.
A facebookon elkészíttettem a Tango Garage Club Budapest oldalt. Nem sokkal később megszerveztük  a műhelyesekkel az első milongát, mely szabadtéri volt, a Nemzeti Szinház melletti parkban. Innen datálódik tangó dj-zésem története is. Mivel a felkért dj-nek valami közbejött,
és az utolsó percben lemondta, tangóműhelyes társaimmal "csináltuk" a zenét.
 Megtetszett, első pillanattól.
Autodidakta módon (volt jónéhány elrontott tanda) hosszú hónapok alatt kitaláltam, hogy is lehet egy milongára elegendő minőségű zenét egymás után szerkeszteni, annak megfelelően, milyen jellegű a milonga. Az első perctől kezdve tetszettek azok a kísérletek, melyekben nem tangó zenékre tangóztak a táncosok, illetve neo-nuevo tangózenék világa is vonzott. Nagyon tetszett az, hogy ezt a mozgásrendszert az argentin tangót, nemcsak a tradicionális tangózenékre lehet alkalmazni. Végtelen számú lehetőségek derengtek fel képzeletem horizontján. Ezek az álmok később határozottabb formát öltöttek. De térjünk csak vissza időrendbe…
Elkezdtem a rengeteg gyakorlás mellett rendszeres milongákat is szervezni, illetve ezeken djz-ni. Ezek közül csak néhány a helyszínre vagy a milonga jellegére utaló névből néhány:  Minimalonga, Antré milonga, Bar Ladino Milonga,   Ünnepi Bál-ok (karácsony, húsvét, pünkösd) Roham café milonga,  El Abrazo de La Noche milonga illetve RosaNegra milongák.
Jónéhány jótékonysági rendezvényben részt vettem mint dj és szervező /Halloven milonga a Skót templomban stb., illetve ünnepi- és ingyenes milonga szervezését is lebonyolítottam : MOST milonga ,Hotel Hélia milonga, Millenáris park milongák, Tinnyei őszköszöntő milongák, szinházi fellépések utáni milongák, és tangótáboros milongák.

Dj-zés és dj-oktatás: Mint autodidakta tango dj, kialakult bennem egy rendszer a tangozenékkel kapcsolatban, melyet később összevetve az interneten talált ezirányú tanulmányokkal hasonlónak, ha nem is egyezőnek találtam. Néhány érdeklődő tangósnak megtanítottam azt, ami ezekkel kapcsolatban szerintem működik. Néhányuk a mai napig néha-néha ha nem is rendszeresen, feltűnik a milongákon mint dj. Van, aki igazi milongaszervezővé és dj-vé vált.

2010-ben Egy régi álom vált valóra, szólótáncot táncoltam hosszú felkészülés után a Nemzeti Színház színpadán mint a tangószinház táncosa. Szép volt és új korszak számomra tangótáncosként. Több kellett, más kellett, tele lettem a tangóval, túltelítődtem a tangó táncolásával. Hetekig nem is tangóztam. Sokat gondolkodtam viszont mihez is kezdhetnék. Ekkor megszületett az ötlet, amely a továbbiakban egy alternatív utat is mutatott a fejlődésemben. Elkezdtem néptáncot tanulni. Nehéz és idegen mozgásforma volt. Ám a zene és mások tánca elég inspiráló volt ahhoz, hogy folytassam. Mivel nem ismertem senkit aki egyszerre tangózott és néptáncolt volna, ezt választottam. Keményebb feszesebb tánc, kevésbé közel a partnerhez. De mégis. Pont a mássága miatt. Persze ha már kultúrával foglalkozom, miért választanék a tangó mellé mást. mint saját hagyományaink táncos tárházát. Mint említettem már egy ötlet régebben is megfogalmazódott, és ez lett az az út, melyen ezt továbbvittem. Mégpedig a táncok és zenék keveredése. Kicsit korábban készült egy koreográfia a Csillag vagy fecske című zeneszámra, melynek alkotója a Kispál és a Borz zenekar volt, ám a Csík zenekar dolgozta fel. Nemcsak tangó volt a koreográfiában, hanem modern tánc is. Azóta is táncolom  e két táncot.

Abban az esetben, ha táncpartnerem a tangóban egy milongán játékos természetű, néha becsempészek egy-egy néptáncból ellesett figurát. Általában mosolyra fakasztva a partnerem.

Céljaim, álmaim:

Sokakkal megkedveltetni a tangót, akár bemutatók, akár tangóestek által.  Megtanítani tangózni sokakat, azért hogy minél többen megérezhessék  a tangóban rejlő pozitív formáló energiákat.  
Táncszínházi darabok készítése, valódi történeti elemekkel és szerepekkel, tangós és néptáncos fellépőkkel.

A néptánc és a tangó vegyítése, új figurák kidolgozása mint - Magyar Tangó / Tango Hungaro  - mely nem azonos Kelet-Europa tangójával (csárdás) hanem a két tánc család ötvözete és tangóba  oltása. Nem új néptáncot szeretnék alkotni, hanem  a tangó segítségével megmutatni egyedi tánckultúránk elemeit.

 

 

argentin tangó tánctanfolyamok táncoktatás tánc oktatás tangó tanfolyam tánctanfolyam budapesten tangóoktató  tangótanfolyam budapest